+420 588 000 400 obchod@compara.cz

Jak ve firmě sdílet data přes Dropbox?

Dropbox je jednoduché úložiště, které v placených plánech nabízí rychlé a spolehlivé řešení pro firmy, které potřebují sdílet data napříč firmou nebo externě.

Co je Dropbox?

Dropbox je jedno z nejčastěji využívaných úložišť, které umožňuje uživatelům synchronizovat, ukládat a sdílet dokumenty. Dropbox lze používat na jakémkoliv běžném operačním systému - Microsoft Windows, Linux a MacOS a na chytrých mobilních telefonech s platformami Android a iOS

Cloudové úložiště Dropbox patří k nejstarším službám tohoto typu (společnost DropBox, Inc. byla založená roku 2007) a má miliony uživatelů po celém světě. Úložiště je poskytováno v placené i neplacené verzi.

Výhody a nevýhody Dropboxu:

  • spolehlivé cloudové úložiště pro zálohování a synchronizaci souborů
  • možnost sdílení dokumentů mezi další uživatele, kteří pracují na stejném projektu
  • k souborům lze přistupovat přes desktopové rozhraní nebo aplikaci
  • díky popularitě službu Dropbox podporuje hodně aplikací
  • rozhraní je intuitivní, ale nepodporuje český jazyk
  • neobsahuje další on-line nástroje pro sdílenou editaci dokumentů
  • bezplatná verze nabízí pouze 2 GB úložiště

Cenové plány Dropboxu

Cenové plány u Dropboxu by se daly rozdělit na plány cílící na jednotlivce a menší firmy.

1 pro jednotlivce

Dropbox mohou jednotlivci používat dvěma způsoby - bezplatně nebo jako placenou verzi. Dropbox nabízí základní účet Basic, který je zdarma. Poskytuje uživateli 2 GB úložného prostoru, který lze využít pro ukládání souborů a sdílení s ostatními. I když je úložný prostor v bezplatném plánu omezen, uživatelé mohou využívat základní funkce synchronizace a sdílení souborů. Je tak vhodným nástrojem pro osobní použití a ukládání menšího množství dat.

V případě vyšších nároků na úložnou kapacitu je možné navýšit kapacitu na 2 TB u tarifu Plus popř. 3 TB u tarifu Professional. Pokud budete potřebovat od počátku více něž 2 GB diskového prostoru, tak je možnost využít trial verze na 30 dní u obou placených verzí.

Přehled všech placených i neplacených plánů nalezente v tabulce:

název plánu velikost úložiště počet uživatelů cena za měsíc při ročním předplatném
Basic 2 GB pro 1 uživatele zdarma zdarma
Plus 2 TB pro 1 uživatele 11,99 € 9,99 €
Professional 3 TB pro 1 uživatele 19,99 € 16,58 €
Standard 5 TB pro 3 a více uživatelů 14,50 € 12 €
Advanced 15 TB pro 3 a více uživatelů 21,50 € 18 €

Dropbox nabízí také plán Enterprise pro volitelný počet uživatelů. Odkaz na web Dropboxu s aktuálními cenovými plány (anglicky).

2 pro firmy s 3 a více uživateli

Pro firemní využití jsou vhodné plány Standard a Advanced. K dispozici je opět trial verze na 30 dní u obou verzí. Následně program Standard nabízí za 14,50 euro na uživatele za měsíc 5 TB úložného prostoru popř. plán Advanced 15 TB.

Přehled hlavních výhod a funkcí:

  • Obnova dat - Dropbox nabízí možnost vrátit se podle potřeby ke starším verzím – umožňuje obnovu dat až 1 rok zpětně. Toto platí u programu Advanced, u programu Standard je to 180 dní. Pokud dojde omylem k vymazání nějakého souboru, lze jej tak ještě po dlouho dobu obnovit.
  • Intuitivní ovládání - velký podíl na oblíbenosti tohoto řešení má uživatelsky přívětivé rozhraní, ve kterém se rychle zorientují i technicky méně zdatní jedinci.
  • Integrace s Microsoft 365 - další užitečnou funkcí Dropboxu je také integrace se systémem Microsoft 365, kdy je možné nastavit automatické zřizování uživatelů.
  • Dvoufaktorová autentizace - Dropbox nabízí také dvoufaktorovou autentizaci.
  • Přístup odkudkoli - díky cloudovému úložišti Dropbox mohou uživatelé přistupovat ke svým souborům odkudkoli, kde je dostupné internetové připojení. To zahrnuje přístup přes webové rozhraní, mobilní aplikace a desktopové aplikace.

Dropbox sice postrádá plnohodnotný on-line editor, takže nelze soubory upravovat „živě“, ale pro synchronizaci souborů mezi uživateli je toto řešení dostačující.

3 kroky pro nastavení Dropboxu pro 1 uživatele

Nastavení plánu Basic (bez nutnosti platby) je velmi jednoduché:

1 registrace a ověření emailu - na webových stránkách Dropboxu si vytvořte svůj vlastní uživatelský účet. Následně ověřte svou e-mailovou adresu kliknutím na odkaz v potvrzovacím emailu, který byste měli zanedlouho obdržet.

2 stažení aplikace - z webových stránek se stáhněte a nainstalujte aplikaci Dropbox do svého počítače. Odkaz na stažení aplikace pro Dropbox (anglicky). Následně se přihlaste ke svému učtu.

3 základní nastavení - pokud nenastavíte jinou cestu, výchozí umístění složky zůstane C:/Users//Dropbox. Pokud chcete používat jiný adresář, tak v nastavení programu (sekce Advanced settings) vyberte složku (Dropbox location) pro ukládání dat, která se bude automaticky synchronizovat s vaším diskem na serveru. Dále je také možné zvolit složky, které se mají synchronizovat s počítačem.

Nastavení je nyní kompletní a když uskutečníte v Dropbox složce jakoukoliv změnu, provede se také ve složce v cloudu.

Složitější konfigurace

V případě, že by jste potřebovali nastavit Dropbox pro více uživatelů ve firmě, tak se na nás neváhejte obrátit. Sami Dropbox používáme a konfigurujeme jej podle potřeb firmy.

Dropbox je jednoduché řešení, co se týče implementace a obsluhy. Nepatří k nejlevnějším (platíte zde vlastně jenom za cloud), rozhodně je však jedním z nejuniverzálnějších cloudů a v případě konfigurace, tak nám na sebe zanechte kontakt.

Konfigurace Dropboxu

Naše služby

Nechte si zavolat